"Spotkanie z odmiennością we wsi Nowolipki"- o mojej pracy

W swojej pracy „Spotkanie z odmiennością we wsi Nowolipki” chciałam przedstawić zjawisko odmienności, na przykładzie dwóch osób poznanych w terenie badań - Bogumiła i Joanny. Zauważyłam, że pomimo dzielących je różnic, mieszkańcy wsi reagują na ich zachowania w podobny, specyficzny sposób. Aby uniknąć sprowadzania ich do pewnego rodzaju modeli obrazujących inność zdecydowałam się na przyjęcie perspektywy biograficznej, skupiając się na poznaniu historii życia obu postaci, a przynajmniej interesujących mnie aspektów. Informacje uzyskane w trakcie rozmów nierzadko były wyjątkowo osobiste, zazwyczaj wypowiedziane w zaufaniu do badacza. Z tego względu zdecydowałam się na zmianę danych personalnych rozmówców i nazwy wsi.

Obie osoby porównałam pod względem kilku wybranych kryteriów. W rezultacie okazało się, że łączy je przede wszystkim wyraźne poczucie własnej odmienności, odejście od wzorca podstawowych ról społecznych oraz brak przywiązania do domu a w szerszym aspekcie również oderwanie od lokalności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz