Miejsce o dwóch obliczach

Miejsce o dwóch obliczach

W teren wyruszyłam z planem poszukiwania młodych ludzi, z którymi mogłabym porozmawiać o tym co w ich życiu zmienia internet, a szczególnie obecność na serwisach społecznościowych. Jednak w Płaskiej, poza młodzieżą z miejscowego Gimnazjum i tej dojeżdżającej do szkół w Augustowie, poznałam ludzi starszych, żyjących trochę na uboczu, spędzających większość dni samotnie we własnym domu.
Byli oni nietypowym tłem dla masy turystów pojawiających się w Płaskiej w trakcie lata, przemieszczających się między plażą pobliskiego jeziora, barami w centrum wsi lub jadących na rowerowe wycieczki do Puszczy Augustowskiej. Zafascynował mnie świat Płaskiej o dwóch różnych obliczach. Chciałam zobaczyć to, czego nie widzą oczy turysty. Temat badań pojawił się w mojej głowie, kiedy poznałam dwie nietuzinkowe osoby. Ich imiona pojawiały się często w trakcie rozmów z mieszkańcami, ludzie traktowali ich w inny, specyficzny sposób. Zainteresowało mnie, co wyróżnia te dwie postacie, co powoduje trudne do opisania a jednak zauważalne reakcje otoczenia.
W mojej pracy zastanawiam się nad zjawiskiem odmienności - Bogumiła, starego kawalera, samotnika żyjącego w świecie religii oraz Joanny - konfliktowej wdowy, szukającej nowego męża. Dwie na pierwszy rzut oka diametralnie różne osoby, traktowane w podobny sposób, bo jak się okazało, pod wieloma względami podobne do siebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz