„Plany życiowe i ryzyko. O augustowskiej młodzieży kończącej szkołę średnią.”

Moja praca „Plany życiowe i ryzyko. O augustowskiej młodzieży kończącej szkołę średnią.” jest próbą podejścia do zagadnienia wizji przyszłości młodzieży z Augustowa. Pytania badawcze, jakie postawiłam odnoszą się do planów młodych ludzi - czym się one charakteryzują, czego dotyczą, co na nie wpływa. Próbowałam także przedstawić kwestię, jak podział na opuszczających Augustów i pozostających w mieście przeradza się w kategorię wartościującą wśród moich rozmówców. Plany grupy młodych ludzi, z którą rozmawiałam dotyczą głównie wyjazdu z Augustowa w celu edukacyjnym. Na podejmowane przez nich decyzje wpływa kilka elementów, takich jak opinia i pomoc rodziców, relacje znajomych oraz media.

Mój temat odnoszę do tekstu A. Giddensa „Nowoczesność i tożsamość” ponieważ znalazłam w nim kilka pojęć, na których chciałam skupić się w mojej pracy. Te pojęcia to przede wszystkim trajektoria tożsamości, plany życiowe, momenty przełomowe oraz podejmowanie ryzyka. Zamierzam w zgodzie z teorią Giddensa spróbować pokazać, w jaki sposób jednostki poprzez organizowanie swojej codzienności i układanie planów życiowych konstruują swoją tożsamość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz