Narracje kobiet na temat własnych doświadczeń migracyjnych

Moja praca dotyczy doświadczeń emigracyjnych kobiet, które wyjeżdżały za granicę zostawiając w Polsce rodziny. Przede wszystkim zajmował mnie sposób, w jaki opowiadały o tym fragmencie swojej przeszłości, ale także – co kształtowało te opowieści? Dlaczego tak trudno było dotrzeć do historii tych kobiet? Podczas badań stopniowo poznawałam inne narracje – historie kobiet i mężczyzn w różnym wieku i z innymi doświadczeniami życiowymi. W mojej pracy odwoływałam się także do artykułów omawiających sposoby przedstawiania w ogólnopolskiej prasie kobiet wyjeżdżających do pracy za granicą. W efekcie uzyskałam złożony obraz miasta, w którym prowadziłam badania, składający się z rozmaitych historii związanych z różnorodnymi doświadczeniami emigracyjnymi.

W mojej pracy odwołuję się przede wszystkim do tekstów dotyczących migracji kobiet, które ukazują to zjawisko w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę przyczyny i – często z nimi pozornie niepowiązane – skutki. Wykorzystuję także koncepcje A. Cohena, który analizuje sposób, w jaki tworzy się wspólny wizerunek danej społeczności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz